Sweet Potato
AboutLinksStuffEntries

________________________________________________________________________________________
Jumaat, 31 Mei 2013 | 1:27 PG | 0 Atasinchi

KOLEJ MATRIKULASI KEDAH :)



Assalamualaikum semua...
Hehe, harap hangpa semua sihat nohh. Eh tercakap utara. Haha. Sebab environment aku skrg semua ckp loghat utara. So, aku jadi terbiasa. Lagi pun mak aku org utara jugak.

Okay, bukan itu yg hendak dibicarakan. Haha. skema. Hurm aku nak bagi tau yg skrg aku dah study kat KMK a.k.a Kolej Matrikulasi Kedah. Hurm, dah dekat seminggu kat sini. so, orientasi pon dah habis.

Nak ckp pasal orientasi. Semua org tak suka kan oerinetasi sebab penat kan. Aku sebenanye suka la jugak. Tapi kat KMK adalah orientasi yg paling penat aku penah jumpa. Haha. Rushing sokmo, memang penat lah. Tapi besttttt sangatttt. Sebab fasi dia sebenanye sporting. Tapi yela kan. Dorang yg conduct mesti ade marah2, jerit2. haha. Aku tak kan lupa kenangan ni.

Setiap hari kiteorg tak penah duduk dlm bilik spenajang orientasi ni. Busy memanjang. byk gila aktiviti. Tapi best doe. Setiap hari, kena bangun 4.30 pagi. Yelah, kiteorg kena solat jemaah subuh. Bukan subuh je. Lima waktu semua jemaah. Bagus kan? Dapat pahala lebih. Lepas tu, pukul 5.10 dah kena gerak ke masjid. Dah la jauh dari blog. Haihhh. Lepas tu, ade lah aktiviti2 yg dirancang oleh KMK utk kiteorg budak baru ni. 

Yang paling best kan. Time sukan minggu MPPB. MPPB ni nama minggu orientasi kiteorg. Aku rumah sukan CHANGLUN a.k.a COKLAT. Hhaha. Tak pernah aku rumah sukan coklat. Haihh. Aku join game volleyball. Yela, fevret tu. Hehe. Tapi rumah aku kalah semi final. Takpe takpe. Tapi kan aku terpilih utk KAKUM. sukan antara matrik. Tak tau la mcm mana. Lecturer aku amek nama aku time aku main hari tu. Maybe nanti ade test lagi kot, Mesti la dia nak pilih yg terbaik. Takpe, aku tak kisah.

Okay sekarang aku nak citer pasal course aku. Aku amek sains. Aku dapat modul 1. Subjek teras BIO, CHEMIST, PHYSIC, MATH. Subjek wajib pulak KEMAHIRAN DINAMIKA, ENGLISH, PAI , KOKO. In shaa Allah bole. Aku akan berusaha sedaya upaya. Hehe. chaiyokkk!!!!
Aku dah dpt jadual kuliah, praktikal and tutorial. Gila padat. Haha. tapi takpe. Semua org bole menjalani nye. cewahhh. Ahaha.

       Okay itu saje utk kali ini. Jangan cepat berputus asa ye kawan2. Kita sama2 berjaya. Kunci kejayaan usaha, doa n tawakal. In shaa Allah. :)
Salam semua...


 
PAST FUTURE


_______________________________________
◕ owner :) ◕


Holla ! hye! come on and follow my simple blog. have a nice day. Kamsahamida! :)
Replace with your own cute word here.
_______________________________________
◕ Shout Here ◕

.

_______________________________________
◕ Sing Along ◕


_______________________________________
◕ Big Claps ◕

owner : tikah -
supporter : parent and adik
chinggus: yan,waneey,mimy
Tutorial : OneWifey
BestView : Google